tisdag 23 augusti 2016

Kämpar med tankar

Kämpar fram och åter med tankar på livet i huvudet. När jag jobbar har jag bestämt mig i tankevärlden att nu ska här rensat på saker i livet. Vad ska jag med allt till? Jag har alltid haft svårt att göra mig av med saker - den där vill jag ju göra så med, oj den där är ju så fin, det där kommer från min älskade mormor, den har min mamma köpt, den där gör det säkert att använda till något......alltså listan blir hur lång som helst. Nej bäst är nog när jag tvingar mig att inse att detta har inte använts på dessa år vi bott här och då kommer de inte att användas i framtiden. Jag måste inse att pyssel är inget för mig. Jag får inte lika fint som alla andra som visar upp sina gem i inredningstidningar eller på Instagram. Känner ni igen detta? Jag har bara en väldig stor vilja här i livet och det är att resa i Sverige och världen ( om man nu törs resa för allt grymt som finns i världen). Varför ska jag ha en kökssoffa full med garn som jag kanske kan pyssla med? Varför ska jag ha en hel låda med tyger när jag aldrig syr - jo just ja, det kommer jag göra när jag blir ledig? Varför samlar jag på alla inredningstidningar som jag läst en gång och tror att jag ska läsa igen, som inte kommer att hända? Oj alla böcker - jag och böcker är som en ekorre som hittar värsta nötgömman! Kläder är också ett dilemma - inte fanken vill jag väl gå med kläder som är inköpta för mer än 25 år sedan. Ni hör ju att det finns tankar att kämpa med. Dags att ta tag i livet för vem vet rätt som det är är det slut åtminstone här på jord livet. Vad jag vet just nu så går det ju inte att ta med sig något. Låter som om jag är 80 år och väntar på att en ängel ska hämta mig. Men vad tusan jag är inte ens i närheten. Nej mera lugn i sin omgivning av grejer. Ju mindre jag har ju lättare är det att hålla ordning.
Ta vara på livet och varandra.LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Jag är också en ekorre men börja sakta men säkert skänka,sälja eller slänga de som inte kommer till någons användning!

    SvaraRadera