onsdag 30 november 2016

Vinst eller vad ska jag ta mig till?

Jag har ångest redan ett år innan det träder i kraft OM det nu träder i kraft det som jag har ångest för.
Invecklat? Min arbetsgivare vill att vi ska jobba på midsommarafton, nyårsafton och nyårsafton 2017.
Ja de VILL. Men det ska förhandlas om detta och mitt fack IF Metall håller emot med näbbar och klor.
Håller verkligen tummarna att det inte blir som företaget vill. Jag har jobbat någon julafton i mitt liv dock bara några timmar på förmiddagen och typ fram till kl 14. Men att börja kl 07 på morgonen och sluta kl 19 på kvällen eller börja kl 19 på kvällen och jobba fram till kl 07 på morgonen - GILLAS INTE.
Jag vill fira med min familj, barn och barnbarn.
Tänk er in i hur mycket narkos vi tillverkar varje år. Dygnet runt 7 dagar i veckan. Vi tillverkar ju till HELA VÄRLDEN. 
Måste nog satsa på något annat att få in pengar på. Vad rekommenderas? Har ju snart 11 år kvar till pension och borde inte jobba som jag vore en 25 åring. Måste nog finna lyckan med lotteri också. Spelar jag inte går det ju inte att vinna.
Måste även fokusera på ett säljande CV och personligt brev som jag nu kan söka annat jobb, detta håller inte i längden. Mitt äktenskap kommer att lösas upp OM jag fortsätter på detta vis. Någon som har tips på en mall om "säljande CV"?
Många tankar far omkring i huvudet, jobb, äktenskap och bostad - inte konstigt att jag mår skit!
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Jag har också en sån ångest över nästa år... Jag hoppas verkligen att de inte går igenom. Måste finnas andra dagar att producera på än midsommar och nyår.. Alla dagar tar dom ifrån oss`??

    SvaraRadera