måndag 1 april 2019

Tankar


Tankar om livet. 
Brukar du fundera över hur livet är eller hur du vill ha det?
Jag funderar väldigt mycket över livet. Hur kommer mitt liv se ut om 5, 10 eller 20 år?
Jag hoppas verkligen att jag får ha hälsan med mig SAMT att drömmar slår in.
Att orka ta tag i saker efter arbetslivets slut och när pensionen slår till.
Jag har berättat förut om lite drömmar. Min önskan är att kunna köpa mig en kolonilott. Jag kan säga att jag har varit intresserad av just det hur lång tid som helst bakåt i tiden.
Att kunna få resa både i Sverige, Norden, Europa och Världen.
Men just nu är det väldigt många slitningar. Att jobba 5 skift är absolut ingen 
höjdare. En man som är sjuk - som upplevs av människor som de inte märker något. 
MEN det gör jag. Jag tror att jag blir sjukare av det än vad han blir. Två av våra tre döttrar känner 
sig utbrända eller som det heter att de har en utmattningssymptom. Två föräldrar som är till åren och behöver hjälp. De håller sig starkt kvar med de sysslor de alltid haft och som de gillar. Bland annat en sommarstuga som min far har byggt upp från grunden. Den behöver vårdas! Men deras ork finns inte. MEN kan absolut inte skiljas från den. Hur blir det med den när de inte orkar längre? Hur skulle de vill att det blir med den? Vem ska ra hand om allt? Jag skulle vilja ta över sommarstugan MEN jag mäktar troligen inte med den. Vill jag satsa på den eller försöka satsa på en kolonistuga? 
Ja ni ser börjar jag tänka, då finns det inget stopp.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar