måndag 14 mars 2011

Utsliten, stressad, besviken och sårad


14 mars 2011 dagens namnsdag är Matilda, Maud - Grattis till Lills Matilda och Jessika S Matilda.
Kan någon bara låsa in mig i ett rum och låta mig ligga i en säng med en bra bok? För just nu känns det så och bilden föreställer nog mig tror jag. Det är alldeles för mycket just nu - så alla nära och kära om Ni inte hör något ifrån mig så håll ut. Jag har bara så jävla mycket runt mig just nu.
Det började med att gubben ringer till mig precis när jag klev inannför jobbgrinden den 6 mars. Han sa att han var tvungen att åka till Enköping för att kolla till sin far. Hans farbror, faster och han själv fick inte tag på Kalle. Jag skulle ju jobba natt och då sa jag till honom att kontakta hans kusin Janne för att jag ville inte att han skulle åka själv. Väl vid Kalles stuga fann de stugan tom på människor - bara två katter som satt på bordet. Bilen var hemma och det såg inte så ljust ut. Tur att Janne var med för han är det lite riv i. Janne ringde polisen och de sökte upp Kalle som låg på Akademiska sjukhuset visade det sig. Janne fick nummret dit och ringde upp avdelningen. Jo där fanns han. Medvetslös och med en stor stroke. Han hade kommit dit den 2 mars och när vi fick tag på var han fanns var det den 6 mars. Ja men va fan.....ingen har ringt till någon om detta. Typiskt hur det är. Janne blev vansinnig och skällde ut stackars sköterskan i telefonen.
Så måndagskvällen åkte vi upp för att se på vår Kalle. Han varken tittade eller gjorde några tecken på att han visste att vi var där. Tisdagen den 8 mars ringer Länsstyrelsen till oss för att höra hur det blir med Kalles katter.....ja vad ska man göra med 4 st halvvilda katter som det inte går att få tag på. Vi sa att vi skulle skjuta dem - NEHEJ det fick man minsann inte göra där. Så vi håller just nu på med att fånga in katterna i burar samt att Länstyrelsen har ögonen på oss. Allt känns så himla hopplöst eftersom vi inte har känt Kalle så länge. Vi vet inte hur han vill ha i sitt liv och efter liksom. Så allt blir efter Jimmys önskan. Men vi har fått reda på att Kalle vaknade upp i går. Så nu får vi se hur det hela utspelar sig.
Vi firade även min underbara mammas 70 års dag i onsdags. God mat och dryck samt en underbar tårta.
Jag har även kontaktat gynmottagningen på Ackis pga av mina konstiga blödningar. Jag har haft småblödning sedan den 17 januari och ingen riktig normal mens. Så jag ringde för att kunna få hjälp med detta. Ja vi har en tid den 5 april går det bra? Vad svarar man på det? Så i torsdags kom det en syndaflod .....som varar fortfarande. Järntabletter, sömn och noga med mat vad mera kan jag göra? Det är väl därför som jag är helt slut i kroppen. Men mycket beror även på min jobb helg som jag har haft. Fredag, lördag och söndag 36 timmars arbete. Så lördagen och söndagen blev det buss 05.30 till jobbet och hemma igen 20.30. Så mycket tid till att bara vara finns ju inte. Fixa matlådor och sedan sängen. Så tvätt, disk, städ....ja allt annat finns inte sådana dagar. Har även fått två självsprickor på höger tumme och pekfinger. Detta är nog bevis på att kroppen vill ha något....vila kanske.
Så just nu ligger allt på is - vårat projekt med städskåpsbygget, middag med Anette & Niclas......osv. Men håll ut kära vänner en vacker dag är vi i form igen.
Ta vara på livet och varandra
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. ja,de är mycket nu men man hoppas att de ska bli bra snart. själv har jag med jobbigt med allt och jag hoppas de ska bli bra snart... De kommer nog vara jobbigt ett tag men de blir rba snart oavsett hur saker och ting blir=) puss

    SvaraRadera
  2. Hoppas de löser sig. är ju mkt att göra för er nu jobbigt. :( vi hjälper er gärna om det är så =)

    <3

    jobbigt med blödningarna, men om du har spiral kan de bli så. ( Menorragi)de är Stora, rikliga och regelbundet återkommande blödningar. Men de bra att du kollar upp det också. kan vara en godartad tumör också.

    pusss <3

    SvaraRadera