lördag 19 mars 2011

Vinter i går och vår idag


19 mars 2011 dagens namnsdag är Josef, Josefina.
I går kom det snö och jag hoppas verkligen att det är det sista för denna vinter. Men idag känns det som vår i luften - solen lyser och värmer både mitt hjärta samt mitt hus. ÄNTLIGEN! Hoppas att det håller i sig. Det är ju vårdagsjämning på måndag så nog borde det vara vår nu.
I går hade vi besök av gubbens kusin Janne och hans fru Linda - det var jättelänge sedan vi sågs. Men äntligen blev det av. I all enkelhet bjöd vi på broccoli/baconpaj samt tomat/salamipaj. Det behöver inte vara så märkvärdigt. Jag hade även bakat limepaj till kaffet. Riktigt gott faktist.
I dag kryssade vi melodikrysset med grannarna Anette, Niclas & Victoria - det är alltid lika mysigt att tillbringa tiden med dem. Samt vad mycket idéer vi får tillsammans. Nu planeras det en liten cykeltripp i sommar hoppas jag på.
I kväll blir det mat med ännu ett par som finns i vårat hjärta, Sten-Arne och Irené. Hoppas att maten blir godkänd.
Ta vara på livet och varandra.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. åh va mysigt ni verkar haft det.. och gott med paj :D pusss

    SvaraRadera