måndag 18 april 2011

Älskade vår - nu är du här!


















18 april 2011 dagens namnsdag är Valdemar, Volmar.

Gudomliga vår nu är du här. Vad jag har längtat efter dig. Fast jag inte fick känna så mycket av det i helgen eftersom jag jobbade 36 timmars daghelg, blir jag glad ändå. Jag har varit ute i trädgården nu på förmiddagen och sopat/krattat upp alla solrosfröskal som har blivit efter fåglarna som tog fröet och lämnade skalet kvar. En hel skottkärra blev det. Njuter för fulla muggar av att se krokus och scilla lysa upp i trädgården. När jag tippade av skalen vid en liten "kompostuppsamling" utanför vår tomt fick jag syn på blåsippor. Då kom jag att tänka på att när jag gick i lekskolan ( det hette så på min tid) var jag utklädd till just en blåsippa och fick även sjunga "blåsippan ut i backarna står niger och säger att nu är det vår". Jag älskar denna tid samt den jag älskar mest, förutom min gubbe, barn, barnbarn....så är det solen. I går när jag åkte med bussen hem gick den precis ner och var så gudomligt stor och vacker. Jag kan även säga för er som inte har hört vårfåglarna att de sjunger hur fint som helst. Jag gick ut några minuter tidigare till bussen i lördagsmorse och bara njöt av fågelsången och denna ljumma värmen som var just då.

Det är bra att få saker gjorda innan denna dator slås på. På morgonen har jag hunnit med mycket tycker jag. Bla så har jag tampas med min symaskin igen. Men jag tror att den behöver lite översyn och service. Den hackar så pass när jag syr. Kanske är läge för att köpa en ny ....

Nu blir det lunch och sedan en cykeltur.

Ta vara på livet och varandra.

Kram Marie

1 kommentar:

  1. Ja nu är de ÄNTLIGEN vår om du kan sopa upp fågelfröna och se på de vackra blommorna å lyssna på fågelkvitter. UNDERBART!!!!!!!!! <3

    SvaraRadera