måndag 4 april 2011

Fågelkvitter


4 april dagens namnsdag är Marianne, Marlene.

Fåglarna kvittrar och solen försöker att tränga sig igenom molnen. Flugorna kryper fram inomhus och igår såg jag på ett kort från vårens första orm. Inte för att jag gillar ormar men ÄNTLIGEN säger jag bara. Fortfarande finns det snö kvar och vi såg ett stort snö berg igår. Snödropparna har ju varit framme ett tag. Så nu börjar vårkänslorna komma i min kropp i alla fall.

Har även beställt lite pysselsaker att pyssla med. Snart dags att dra igång betonggjutningen - jag är full med nya idéer. Får se om jag lyckas.

Måste bara dela med mig av ett citat som jag har hittat i Bettans blogg - kvinnan med 10 st barn.

Mödrar håller sina barns händer för en tid men deras hjärtan för evigt.

Ta vara på livet och varandra.

Kram Marie

2 kommentarer:

  1. underbart när våren börja komma, nu har vi översvämning här på åkern til jobbet så man kan inte gina längre ;) haha.. pusss

    SvaraRadera