måndag 9 juli 2012

Saknad!

9 juli 2012 dagens namnsdag är Jörgen, Örjan - grattis Jörgen från Johannesbäcksskolan.
Jag vill bara tala om att jag saknar tid för att göra alla mina projekt. Eller kanske inte tiden som saknas utan insperationen och lusten. En del av mig vill så himla mycket och en annan del av mig ( som dock är mycket starkare) vill någonting helt annat. Jag tror att jag ska lägga in pysselkvällar i almanackan också precis som jag gör med min träning - det fungerar ju väldigt bra att vara hård mot sig själv och bestämma att det ska bli av. Problemet är nog att jag vill så himla mycket men när kvällen kommer finns varken ork eller lust. MEN att kunna sitta vid datan flertal minuter det finns det både lust och ork till - kan någon förklara det hela, varför det är så här? Hoppas, hoppas, hoppas att jag ska få lust och ork med både det ena och det andra under semestern. Det finns mycket att göra. Vi har ju bestämt att cykling på morgonen står på schemat som vi gjorde förra året - det var hur skönt som helst att kliva upp tidigt på morgonen och trampa runt på rundan på ca 1 mil. Komma hem äta frukost och ha stor del av dagen kvar. Hoppas att vi klarar det i år igen. Det är bra att vara lite hård mot sig själv.
Jag kan ju bara säga att jag satte mig i soffan och blev så himla trött att jag orkade inte ha ögonen öppna.
Nej nu får det bli ändring.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar