lördag 14 juli 2012

SEMESTER


14 juli 2012 dagens namnsdag är Folke samt kronprinsessan Victorias födelsedag.
Förnyade med lite nya blommor idag. Det var jättelänge sedan jag hade Sankt Paulia, den lila heter Fully, den vita Bianco. Jättesmå söta dubbla blommor på dem och de kostade bara 20 kr styck i Ica Knuten. Nu gäller det bara att jag lyckas med dem och inte glömmer att vattna dem plus att vattningen ska ske på fatet så att säga.
Dagen har varit mycket lugn och skön. Först en Solåsen frukost med melodikryss, lite handling och sedan tvättning. Det är stort sätt allt jag gjort förutom att lagat mat. Det är ju SEMESTER nu. Så himla skönt. Ser verkligen fram emot allt som kommer att hända. Dock är allt bara lösa planeringar för utom det stora projektet som börjar på måndag - fönsterbyte på hela huset, äntligen ska det sättas fart här. Hoppas att vi kommer att bli nöjda. Det tror jag nog - det som kommer att märkas mest är nog att det blir nog väldigt tyst och att värmen inte smiter ut. Det kostade ju en del men vad tusan bara att slå till. Pengar är ju till för att användas. Så nu sparas förfullt till nästa drömmar som kommer......
Min klätterros blommar och doftar så himla gott. Synd bara att blommorna ramlar av så fort i detta regnväder. Men det är mysigt att kunna dra in lite rosendoft när jag går förbi.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

2 kommentarer: