fredag 21 september 2018

Landat

ÄNTLIGEN - nu har vi landat. Inget slit med huset längre. Nej bara slappa i lägenheten. Stötta barn och föräldrar samt min älskade gubbe. Det känns bra. 
Vi har fått parkering - tjoho...det tog inte lång tid. Helt super bra parkering för 150 kr/månad.

Idag var jag och tre andra kollegor till Fulleröhandel. Så himla mysigt att umgås med dem. En utav dem Gunilla är ny på jobbet. Hon kommer från Vetlanda. Hennes dotter flyttade hit till Uppsala. Gunilla har bara ett barn. Så när dottern fick sin son kände Gunilla att hon ville följa honom i hans uppväxt och vara nära. Så hon sa upp sig och flyttade till Alunda. Hon hyr en övervåning i ett hus på 100 kvm. Där hennes katter kan få vara ute.

Gubben och jag var även i dag på besök på hans dagliga verksamhet. För mig känns det skönt och jag tyckte att det var bra. Men viktigast av allt är att gubben tyckte också att det var bra. Det fanns en liten hund där också. Gubben och hunden fann varandra direkt.
Det känns väldigt bra just nu.
Ta vara på livet och varandra.LEV NU.Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar