lördag 2 november 2019

Tillbaka

Funderar Ni vart jag har tagit vägen?
Väldigt många dagar som har gått sedan jag skrev sist. Livet är fullt upp med andra saker -TACK OCH LOV. Jag behöver inte sitta vid paddan hela tiden. Vad har jag gjort sedan sist? Jag har ju börjat sticka igen och efter en ny stickteknik, Magic loop. Det är så fantastiskt roligt. Men nu några veckor framöver kommer det bli lite lugnare med stickningen också. DET SKA NÄMLIGEN SKE LITE RENOVERING HÄR HEMMA. Jag ska få hjälp av en gammal vän. Det ska bli så himla roligt. 

Jag har även bokat 2020 års första resa med min kollega. Det kan bli flera. Vi är ju lite äventyrsaktiga 
av oss. Vi bestämde oss för att göra bokningen på Stadsbibliotekets dator. Vi har aldrig varit där och lånat dator. Det var enkelt att boka lån dator på nätet. Sedan skulle vi skriva ut biljetterna på skrivaren. Det var dock inte det lättaste som nybörjare. Man lär så länge man lever. Hittade även en bok som jag ville läsa. Det fanns en hylla med snabblån där stod den. Man fick låna den i 10 dagar bara. Oj det hinner inte jag läsa den på. Frågade då biblotekarien om den fanns inne för normal lån. Nej det gjorde det inte. Det var kö på den. 129 st före mig....så bara sätta sig i kö. Bättre det än att köpa den och läsa en gång bara. Vi lyckades även upptäcka det fantastiska café som fanns där. Jag åt lunch och min kollega åt en smaskig äppelpaj. Jag behövde även besöka toaletten och fick då toalettnyckeln i kassan. Jag behövde inte vara orolig att tappa bort nyckel. Den satt på en barnkänga - vilken bra idé.

Kvällens oro kröp in i mig också. När jag skulle dra ned persiennerna så jag ett gäng ungdomar på parkeringen mitt emot. Kollade in dem i en halvtimme. De sprang runt bilarna och rökte. Jag ringde till polisen och tipsade faktiskt om dessa. Men ingenting hände varken med ungdomarna eller polisen. Men kändes bra att vara uppmärksam.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar