lördag 9 juni 2012

Loppis

9 juni 2012 dagens namnsdag är Börje, Birger.
Vaknade i morse av att det regnade på fönstret. NEJ, tänkte jag då. Jag skulle ju stå på loppisen vid Vägsta idag. Som tur var hade jag hyrt ett bord under tält. Så det gick ingen nöd på mig. Det var skönt att bli av med en massa grejer. Jag var nog väldigt billig 5kr,10 kr max 20 kr grejer. Men fick i alla fall ihop 291 kr. Är kanon nöjd. Min sista kund var en liten tjej som bara hade 6 kr och ville köpa en påse med porslinsclowner. Kör till sa jag och gissa om hon blev glad. Jag skänkte också bort några skärp, jeans och ett ridspö. Känns skönt att kunna glädja andra och sig själv också - tänk att slippa släpa hem allt igen. Lite lättare blev det. Men var lite förvånad över att ingen ville köpa ljudböcker som jag försökte sälja åt polis Karin. 40 kr för en ljudbok är ju inte mycket pengar - men det var som vi resonerade : många tittade men kanske hade läst dem. Jag kunde ju ha köpt någon själv. Men det tänkte jag inte på - hade bara i huvudet att inte handla något. MEN jag kunde inte hålla mig riktigt köpte en jeansklänning med Hello Kitty till smultron Alicia och en packe inredestidningar för 1 kr/st. Roligt med loppisar måste jag säga. Folk är så glada och handlar på. En farbror provade solglasögon ( hade 2 par som jag sålde för 5 kr/st) han provade och provade och provade - han hade svårt att bestämma sig. Då var det en annan farbror som klappa honom på axeln och sa att ta den där, det kostar bara 5 kr. Farbrorn som provade hörde inte riktigt vad han så utan frågade mig vad han sa. Jag sa att han upplyste om att den kostar bara 5 kr. OJ sa han då och tog båda paren. Rolig farbror.
Ta vara på varandra och livet. LEV NU. Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Vad kul med loppis! I sommar ska jag besöka några loppis ställen tänkte jag! Älskar när de säljer gamla saker. Har sett många gamla saker som plåtburkar osv!=) Ganska kul med loppis! Å,de måste vara kul å glädja andra med! PUSS

    SvaraRadera
  2. Va härligt med loppis.. Visst är det kul..då det är billigt ,precis som det skall va..men jag har vart på vissa loppisar o där har det vart dyrt. Jag skulle gärna ha köpt en ljudbok av dej för 4-5 euro... kanske du kan sända på post om jag inte ha läst dem..

    SvaraRadera
  3. åh va kul med loppis.. jag kan gärna följa med nån gång och sälja lite saker man har här hemma :D men jag är inte bra i säljar branschen ;) hehe.. <3 puss

    SvaraRadera