lördag 23 juni 2012

Midsommar

23 juni 2012 dagens namnsdag är Adolf, Alice - Midsommardagen.
Solen sken så himla underbart på midsommarafton. Vi firade med alla( nästan alla inte stackars Stefan) kära, barn barnbarn och mina underbara föräldrar. Sill och snaps fanns bla på midsommarbordet. Tyvärr hinner jag inte umgås med alla så mycket som jag skulle vilja och det beror ju på att någon måste ju hålla i "markservicen" och det brukar bli jag. Tyvärr blev inte vädret lika bra idag, det skulle ju göras en himla massa saker här hemma. Men gubben hann i alla fall plocka ner markiserna. Mina föräldrar kan ju inte sitta still och bara mysa - NEJ det ska jobbas och då kan det finnas allt möjligt som de pysslar med. Jag är väldigt tacksam för allt de gör. Men jag tycker att de ska ta det lungt. Men så länge de vill pyssla i sin egen tackt är det OK. Hoppas på bättre väder i morgon söndag. Då kommer de igen mina kära.....inte alla tror men många. Det blir roligt att träffas.
Ta vara på livet och LEV NU. Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Ja,men du gjorde verkligen midsommaren fin=) Tack för en fin dag/Kväll!=) Synd att Steffe inte var med bara =( PUSS

    SvaraRadera
  2. tack för allt på midsommaraftonen samt i söndags :) synd steffe hade jour, men nån måste ju ha de då. :) pysss

    SvaraRadera