onsdag 6 juni 2012

Krycka - livets stöttepelare

6 juni 2012 dagens namnsdag är Gustav, Gösta - Sveriges nationaldag och underbara Jeanettes födelsedag.
Är en tid sedan jag skrev några rader. Känner att det är inte så stor mening ibland om att skriva om saker som inte angår någon annan än mig själv. Men vi har väl hunnit med en del sedan mitt förra inlägg. Varit ute med fin bilarna, varit med vänner som betyder mycket för mig, varit barnvakt och jobbat, jobbat, jobbat. Fast jag har även funnit en person som jag tror ska hjälpa mig på vägen med en sak i mitt liv - det känns jätte skönt. Har även fått en bekräftelse av en vän som jag trodde fortfarande var en vän att det kanske inte ligger till på det viset. MEN inte är jag bitter över det, nej snarare en bekräftelse om vad jag har trott. Skönt att slippa tänka på det.
I dag fick jag även en bekräftelse från en av döttrarna att jag är nog hennes krycka - livets stöttepelare. Tänk vad all kärlek som både gubben och jag har lagt ner på barnen att det har gjort nytta och nu kommer det bevis på det. I LOVE YOU ALL. Fantastiska människor som finns hos oss.
Vi har även fått äran att fira våran underbara Jeanette på hennes 27 års dag. Så klart att alla (nästan alla) fanns med och gjorde hennes dag till ett fint minne. Tyvärr kanske det blev lite "segt" med kakan i ugnen, men som tur var det att jag fick göra underbart god jordgubbs/rabarber paj. Tur att jag har varit med förr på kalas och gjorde två.
En tid framöver är det otroligt speckade program fram till semestern och hoppas verkligen att allt ska fungera som vi vill att det ska. Ska bli väldigt mysigt att få njuta av det sen på ledigheten. Hoppas även på att kunna få tid med alla projekt som är påbörjade eller planerade. Jag älskar livet och ser det från den ljusa sidan.
Ta vara på varandra och livet. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Ja,allt som du å pappa har gjort för oss betyder massor! De syns å känns nu väldigt mycket! Man är väldigt glada över att ha er <3 Ni är mina kryckor som jag sa idag på telefon ;) Hihi. Haft en mysig och SVETTIG dag idag ;) Haha. Willam är super nöjd! Tobbe verka gå med på köra en sådan avbetalningsplan (vi skulle prata mer om de) han var super trött. Vilket jag förstår. Varit upp i ett dygn (???) tror jag! PUSS

    SvaraRadera