torsdag 2 augusti 2012

Njuter av semestern

2 augusti 2012 dagens namnsdag är Karin, Kajsa - grattis alla Karin jag känner.
Denna fantastiska bild är på en Bernersennenhund som heter Molly och jag har "tjuvat" bilden från en elektriker som jobbar på Fresenius hans sambo hade denna. Jag tycker den är helt underbar och jag tror många med mig tycker det samma. "Lånade" den från sambons statusbild på Facebook. Det är riktig sommarbild.
Hur har Ni det i sommarn och semestertider? Jag kan säga att jag njuter för fulla muggar. Tänk att få vara ledig och inte ha en massa måsten. Ta dagen som den kommer, äta när man vill och gå och lägga sig när man vill. Sova hur länge man vill. Jag älskar denna ledighet. Visst saknar jag solen, värmen och alla ljuvliga sommarkvällar. Men varför deppa för att vädret är trist när jag inte kan påverka det. Nej jag försöker att njuta av att bara vara. Ladda batterierna. Vi har varit på lite små dagsutflykter och det räcker bra för mig. Vi har passat småprinsarna Alexander & William. Vi har fått nya fönster på huset som har gett oss en känsla om att huset är ett helt annat hus. Jag har inte satt upp gardiner än.....bara för att jag vill njuta av fönstrena. Vill inte ställa in gamla blommor som har varit ute i regnet, vill bara ha nytt, vill inte sätta upp hängande fönsterlampor eftersom vi måste sätta upp en krok. Vill bara ha stående lampor i fönstret. Projekt köket blir nästa grej. Men en ny dröm har jag fått i mitt huvud om vårat hus. Så vi får se om det blir efter köket eller vad som kommer näst. En sak i taget. Allt är ju inte gratis men det är bra att ha drömmar.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. william verkar nöjd med utflyktyerna=) å de va mkkt fina fönster som sagt! =) puss

    SvaraRadera
  2. alex va så glad och prata om tågena hela tiden att (då han visade mig broschyr han fick ut av er) där han säger att där har jag vart med willnat (wille) och mormor och morfar <3

    SvaraRadera