torsdag 16 maj 2019

Tiden rullar på






Jag har inte rymt!!! Nej så fasligt mycket tid som går åt till allting så jag hinner inte med min blogg. Nå väl. Här är i alla fall ett livstecken.
Vi har ju varit i Florida med barn och barnbarn. Berättar mer om det längre fram tror jag.

Jag har i alla fall besökt min barndomsvän Annika. Inte roligt att se en vän i min ålder så nedgången. MEN hon är vid liv. Lite sned vid munnen, allt hennes fina hår är bort rakat, hon hade svårt att röra sig.....men en vilja om att det bara fanns en väg framåt och det var att KÄMPA PÅ. Underbara människa - så himla tragiskt det kan bli med våra liv.

Har även varit hos mina föräldrars sommarställe. En fantastisk plats att vara på men så otroligt mycket att göra där. De orkar inte sköta ett hus....men vill inte släppa taget. Vi får försöka att vara där i sommar och hjälpa till med saker och ting. Passade på att knäppa kort på kungsängsliljan som blommade så fint. Även på de små söta bellisar eller vad det nu heter som finns massor i gräsmattan. Jag minns som barn att min mormor hade sådana i hennes gräsmatta som jag plockade.

Har även cyklat lite i Uppsala. Bland annat till Luthagen där det finns en blomaffär där jag köpte mig två pelargoner och en bukett med luktärter. En försmak på sommaren.

Ta vara på varandra och livet. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar