torsdag 27 juni 2019

OM inte drömmar fanns

Vad har ni för drömmar? Hur tänker ni vad det gäller drömmar?
Jag kan bara säga att OM inte drömmar fanns skulle livet vara helt tomt. Jag har ju känt av detta kan man säga. När min man råkade ut för sin olycka - då försvann alla drömmar. Det är väl som det ska för i huvudet måste då verkligheten komma först. I mitt fall kan jag säga att det kom tillbaka som en smal tunnel och nu finns det bara en massa drömmar i huvudet. Men med mera omtanke kommer åldrandet in som ett hinder i drömvärlden. Jag menar att ju äldre jag blir ju mindre chans är det att en dröm slår in. Fast det är ganska dumt att tänka så. Det är väl bara att köra på så länge hängslena håller. Drömmar gör ju att i alla fall jag mår bra.
Bilden ovan är ett litet torp som är till salu. Jag tyckte bara att det var så himla gulligt. Det var ingen dröm att köpa det. Nej nej...
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar