lördag 27 juli 2019

Ekonomi

Jag har börjat följa flera nya konton på Instagram som handlar om olika människors ekonomi och framtidsdrömmar. Många drömmer om att bli skuldfria. Andra om att få bestämma över sin tid och sluta jobba mycket tidigare än pensionsåldern. Roligt att följa dem och få ett och annat tips. Även fast jag har en månadsbudget och sparar mycket pengar till min framtid, semester, renovering, barnbarn och budget rinner pengarna lätt igenom fingrarna på mig. Ska bli lite bättre på att hålla koll på mat pengarna. Vi handlar och tänker inte så mycket på vad vi köper...utan tar det vi vill ha. Har en budget på 6000kr till mat. En kille på Instagram har en son på sju år. Han hade handlat mat för dem i juni månad för 2955kr. Jag ska börja bokföra matkontot och spara kvitton från 1 augusti. Se över att inte köpa för mycket godis, läsk och snacks. Försöka att äta två frukter om dagen. Planera mera matlistor. Baka mera matbröd själv. Sedan om vi handlar mindre än 6000kr lägga det på ett sparande.
Hur brukar ni göra?
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar