tisdag 23 juli 2019

Tar livet av mig



Snacka om att tycka synd om mig själv! Älskar att vara ledig med allt som sovmorgon långfrukostar...... men sedan spårar det ur.
Jag är trött på att det är alltid jag som ska tametusan göra allt.
Att min gubbe är sjuk det märker inte människor i vår omgivning MEN jag. 
Det är ju inget fel på honom, säger många.
Men idag tvingade jag honom att hjälpa till. Vi skulle äta en varsin hamburgare till kvällsmat.
Tänkte att han kunde väl steka hamburgarna. Världens os i hela lägenheten och ” mycket välstekta” hamburgare. Jag gav honom tipset att dra ned styrkan på plattan. Helt väck ....han visste inte hur man gjorde.
Vi skulle kolla på TV - han tryckte på någon knapp och kunde inte få tillbaka bilden. 
MEN JAG SKA BARA KUNNA ALLT OCH GÖRA ALLT.
Jag tycker synd om mig själv och smäller i mig en massa godis.
Ta liksom dö på mig själv. Måste hitta en väg ur detta snarast möjligt....det här kommer bli min död.
Focus på mig själv. Gå promenader, äta nyttigt, cykla som jag älskar - MEN jag vill inte gå ut när gubben är hemma. Jag tycker inte han ska vara själv. VARFÖR?
 När jag förslår att vi ska åka till någon - vill han med bestämdhet vara hemma. Det tillhör hans sjukdom säger kuratorn. De stänger in sig i sig själva. 
VARFÖR? Ska jag prompt besöka vänner och bekanta....hur många besöker oss. Just det 0 st. 
Bra då behöver jag inte ha dåligt samvete över det.
Nej det räcker med att jobba, umgås med barnen och de släktingar som förstår hur vi har det.
Så jag behöver inte trösta mig. NEJ jag behöver vårda mig.



Hittade en superbra lösning på extra bäddar på ett Instagram konto.
Ta vara på livet och varandra.LEV NU.Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar