måndag 2 september 2019

Ett lyckat första möte











Tänk att dessa människor har funnits i vårat liv hela tiden. Min kusin Elisabeth som jag knappt har haft kontakt med under hela min uppväxt. Hon och hennes exman Thomas dyker upp en gång på Willys när vi är där. Jag berättade då att gubben hade råkat ut för sin olycka och sin sjukdom. Samt att vi måste bli tvungen  att flytta till stan. Sälja bilarna. Då kom intresset hos dem fram. De är också väldigt bilintresserade. De kom och tittade på vårat hus i Knutby och tittade på våra bilar. Sedan hjälpte de till med vinterförvaring av Amazonen. Ja på den vägen är det... sedan ville vi ju träffa deras barn. Det blev nu av i lördags. Så himla trevligt möte med deras barn och barnbarn. Det måste vi göra om. Älskar att umgås med släkten. Mina föräldrar var också med. Pappa hade kämpat hela dagen med att vila så han skulle orka. Han höll sig uppe hela tiden. De hade gjort en tipspromenad med frågor som vi deltagare var med i. T.e.x - Vem dricker snabbast ur ett glas vatten? Då var gubben och jag samt ett utav min kusins barn Linda, med som svarsalternativ. Då bjöds vi på ett glas vatten i var...gubben fick ett snabbsglas, jag fick ett mellanstort glas och Linda fick ett större glas än mig. Som sagt vi fick gissa innan och sedan fick alla göra sina uppgifter. Super trevligt.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar