tisdag 17 september 2019

För att orka

Jag har börjat med att sticka. Har två projekt på gång. Tar till det för att kunna koppla av och få tänka på annat. Mitt liv just nu är obeskrivligt jobbigt. Att leva med min gubbe är ju allt jag vill göra. Men att jobba dessa 5 skifts tider gör att jag blir trött och väldigt frustrerad vissa dagar. Som tex i söndags när jag kom hem efter 12 timmars jobb. Kollade i kylen ( för att se om gubben ätit sin matlåda). Matlådan fanns i diskmaskinen MEN innehållet låg på en tallrik i kylen. Min fråga till honom blev : har du inte ätit idag? Jo kom svaret. Vad har du ätit för något? Det visste han inte. Jag bad honom lägga maten i en ny matlåda. Vilket han gjorde samtidigt som jag gick på toan. När jag var klar på toan kom jag åter i köket med samma fråga. VAD har du ätit? Det som fanns på tallriken säger han då.... alltså den tallrik han redan har lagt i en matlåda. Då är det bara att lämna ämnet. Han var inte hungrig, sa han. Han har ju fått dålig aptit.
I morse var det dags igen. Vaknade kl 07:20 av att han kollade in sin mobil. När han märkte att jag var vaken, frågade han : Är det röd dag idag? Nej säger jag då. Han tycker att det var konstigt...för på hans mobil var dagarna röda i hans almanacka. Suck...
Sedan frågar ofta människor om hur min gubbe mår. Det har väl bromsas eftersom han äter bromsmedicin. Ja det kan man undra vad bromsmedicinen gör för nytta. Inte märker jag någonting.
Ta vara på livet och varandra.LEV NU.Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar