måndag 2 april 2012

484



2 april 2012 dagens namnsdag är Gudmund, Ingemund. Internationella barnboksdagen.

Coolt med en barnboksdag! Jag hoppas att alla föräldrar vet hur viktigt det är att läsa böcker för sina barn. Jag kan minnas när jag var liten om en bok som jag hade ( undrar om den finns kvar?) handlade om några brunbjörnar som rymde hemmifrån och kom till en djurpark där de såg isbjörnar. De målade om sig till små vita isbjörnar och klättrade upp i ett träd på djurparken. Men det upptäcktes att de var målade - men jag kan inte minnas hur det hela slutade mer än att de fick bada. Roligt med böcker. Fast jag kan erkänna att vi var jättedåliga på att läsa för våra barn - men hoppas att de överlever det ändå. Däremot har jag blivit en bokmal - läser pocketbok på pocketbok, det är som ett gift.

Bilden på denna ljuvliga stuga är tagen från ett repotage i tidningen Allt om fritidshus. Allt i detta repotage drömmer mig bort och hela huset kunde inte bli mysigare. Tänk om vi kunde bygga om vår friggebod till en mysig gäststuga? Ja bra med drömmar.

Jag kan ju säga att det finns många saker som jag inte kan göra mig av med och det är bla inrednings och trädgårdstidningar. Tänk att plocka fram en gammal tidning och upptäcka ett repotage som du tror dig aldrig har läst. DET hände nyss för mig. Drömma, drömma, drömma, drömma bort ger mig så mycket.

Jag vill även säga att drömmen om att mitt sovrum ska bli som jag har tänkt mig har börjat i projekt. Nu är ena gaveln av sängen målad, det är även uträknat hur många virkade rutor som måste göras på mitt överkast 484 st, jag har även bestämt mig vad som ska vara på väggarna och golvet. Så det är bara att jobba på. Även lilla toan är påbörad i projekt - hantverkaren har kollat in och gett ett förslag. NU RULLAR DET PÅ! Köket nästa.....

Ta vara på varandra och livet. LEV NU! Kram Marie

3 kommentarer:

  1. boken finns säker nånstans :) hihi.. åh växthus är ju såå kul :D önska jag hade ett :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo Jessica när jag fyller 50 år önskar jag mig hjälp att montera upp mitt växthus - för vi har faktist ett sådant. Ja kanske inte att hjälpen ska bli just då utan att jag kan få det i present liksom. Men på bilden är det en liten kollonistuga med många härliga fönster. Puss I love you all

      Radera
  2. Boken finns säkert någonstans:)) de kommer bli fint i badrummet sen :)

    SvaraRadera