lördag 14 april 2012

Alcatraz




14 april 2012 dagens namnsdag är Tiburtius.

I dag är det ett riktigt aprilväder. Blåsigt, ruggigt och mera snö har det kommit. Men snön smälter bort fort tror jag.

Som vanligt på lördagen har vi spelat melodikrysset. Även denna lördag klarade vi alla frågor. Bra gjort.

Sedan har jag deklarerat - det är bra att ha det gjort i god tid tycker jag. Tvättat lite och sedan så slog vi oss ner i soffan för att se de 2 första delarna ( 13 totalt) av TV serien Alcatraz. MEN jag vill se mera NU NU NU NU!!! Hur bra som helst. Samt att Alcatraz ligger i San Fransisco, Kalifornien. Mitt drömmål - jag vill åka dit någon gång i mitt liv. Hänger du med? Jag vet inte vad det är med USA men självklart måste det vara något speciellt eftersom våra förfäder tog sig dit också. Här ser du två bilder från fängelset Alcatraz som stängdes den 21 mars 1963.

Ta vara på livet och varandra. Lev nu. Kram Marie


2 kommentarer:

  1. åh jag missa att titta på alcatraz :D men de såg så bra ut på reklamen :)

    jag åker med ;)

    SvaraRadera
  2. men kommer inte den serien på måndakvällar??Har sett en del1 &del2 o imorn kommer del 3...

    SvaraRadera