tisdag 17 april 2012

Underbart mysigt!

17 april 2012 dagens namnsdag är Elias, Elis - grattis ängelfarfar Elis.
När jag har tråkigt brukar jag läsa bloggar och kolla in fina bilder på nätet. Hittade denna bild från Facebook om Violas romantiska hem. Vilken himla fin gård att kunna njuta av att bo så där. Sverige är bra fantastiskt.
Kolla gärna in på hennes blogg http://violasromantiskahem.blogspot.com

Jag ska ju inte klaga jag bor också fint - FAST alla tycker inte det. Visst jag vill ju fixa om mitt hus både invändigt och utvändigt. Göra både det ena och det andra. Men eftersom varken gubben eller jag har hållit på med sådant - så känns det som vi har "tummen mitt i handen". Visst det visste vi väl innan vi flyttade in i huset att vi hade tummen där. Men att kunna få hjälp är inte alltid så lätt. Både kostar det en slant och det får man ju räkna med samt att det inte alltid går att få tag på rätt människor som hjälper en. Men drömmarna håller mig i liv och visst måste jag börja våga lite mera. Kanske bara behöver ha lite smak och stöd hjälp från mina vänner. Samt jag kan nog erkänna också att gubben i huset säger att det är fint och bra som det är. MEN nej så ska det inte vara.
Nu ska jag och gubben se del nr på Alcatraz.
Ta vara på livet och varandra. Lev nu - Kram Marie

1 kommentar:

  1. ja hade man pengar skulle man gjort om här hemma med, men allt är såå dyrt :(

    SvaraRadera