fredag 11 maj 2012

Rom byggdes inte på en dag!

11 maj 2012 dagens namnsdag är Märta, Märit.
Rubriken brukar man ju säga till någonting som tar tid att göra. Jag känner så just nu. Det är blandade känslor och jag vill bara ha mera tid till mig själv. Men snart kommer det att bli bättre - hoppas jag.
Jag känner att jag har aldrig tid att kunna rensa ut i hemmet. Trädgården kan jag bara se hur det växer så det knakar och massor av ogjort. Alla drömprojekt som jag vill göra - var finns tiden? Jag minns när barnen bodde hemma och jag höll på med alla möjliga saker - VARFÖR fungerar det inte nu när det inte bor någon hemma som jag måste ta hänsyn till?När barnen var hemma så var jag säkert upp i varv. Det är nog som min mormor alltid sa att tiden går fortare när man blir äldre, jo jag tackar jag. Eller kanske jag inte ska ha så många drömmar? Men vad tusan det är ju dom som håller mig uppe.
Men självklart fanns inte datan förr. Datan är en riktig elak tidstjuv. Fast datan kan även vara en vän i nöden.
Nej nu gäller det att ta tag i sitt liv och kanske rent av bokföra i almanackan vad som ska göras. Finns det någon som kan komma med tips hur Ni får tiden att räcka till?
Ta vara på livet och varandra - LEV NU.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. tidstjuv... ja eller vi kanske är din tjuv=)

    SvaraRadera
  2. ja precis.. som janni säger ;)

    vi kan komma och hjälpa dig att rensa, eller göra nått annat mamma <3 säg bara till. puss

    SvaraRadera