fredag 25 maj 2012

Sommar

25 maj 2012 dagens namnsdag är Urban.
I dag är det riktigt sommar ute och jag njuter för varje sekund. Älskar värmen, solen och årstiden. Tänk bara att kunna få se så många fina gröna nyanser som det är ute just nu. Vi ska inte heller glömma alla vitsippsbeklädda gräsytor. Jag älskar vitsippor. Liljekonvaljerna blommar och har sin ljuvliga doft. Gullvivorna tillsammans med förgätmigej en sådan underbar kombination.Smultonplantorna med sina blommor som sticker fram mellan stenarna utanför altan. Syrenen med sin fina lila färg samt att kunna få känna den doften varje gång du går nära syrenhäcken. Tänk att få sitta på favoritplatsen som är just nu i vår trädgård och känna äppelblomsbladen falla ner som snöflingor. Känna doften av nyklippt gräs - Ja jag säger bara VARFÖR längtar man bort till andra ställen när vi har det som bäst här?  Man ska uppskatta sina egna saker lite mera. Just nu älskar jag nog min trädgård och mitt hem mest av allt.
Jag är nog inte ensammen om att köpa sommarblommor idag heller. MEN vad tusan mina favorit pensepelargoner fanns inte. Var jag sen i år att köpa? Bara för några dagar sedan kasta jag dessa som jag hade kvar från förra året för att de var så rangliga. Typistk mig. Ja, ja det fick bli Mårbacka i stället. Självklart skulle jag ha en svartöga också för det hade jag köpt förra året. Ja den var förstås mycket större än förra året och 2½ gånger dyrare. Med andra ord var jag nog sent ute. Men vad spelar pengarna för roll när jag kan njuta fullt ut av dem.
Denna helg ska vi bara njuta av att få vara med de allra käraste som finns - våran familj. Smörgåstårta står på menyn. Hoppas att vädrets makter är med oss.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Sommaren är härlig!!! <3 bästa årstid!!!

    SvaraRadera
  2. jag älskar oxckså sommaren.. fägern på sommar är otrolig vacker.. fågelkvitter, bad och sol och en massor mys! =) underbart. tack för igår.

    SvaraRadera