måndag 7 maj 2012

Solen är energigivare.

7 maj 2012 dagens namnsdag är Carina, Carita.

Solen är verkligen en energigivare. Det finns många andra energigivare i mitt liv min stora kärlek, mina underbara barn med respektive samt gudagåvorna barnbarna, mina jobbarkompisar, mina vänner, inredningstidningar, lakrits, underbara blommor, böcker, mina vilda drömmar......listan kan bli hur lång som helst. Så jag kan ju säga att jag har fått lite av denna energi i helgen. Har varit och grattat Dennis där vi intog underbar mat och tårta, har tillbringat 32 timmar på jobbet denna helg, ätit laktits. Däremot så är ju viss energi mera givande än andra. Tex så har jag ju inte träffat gubben värst många timmar i helgen. Men den energin får jag ladda upp på nytt snart. För det var nämligen min sista helg som jag jobbade på ett tag. Här vankas det andra arbetstider , andra arbetskamrater samt annan befattning. Bara att hålla tummarna att det kan bli längre än till augusti som de har sagt nu.
Något annat som jag känner för är väl att kunna rensa i mitt hem. Men gud vad svårt det är att göra sig av med en sak som jag kanske kan komma att avända. Typ sådant som har stått i lådor sedan vi flyttade hit - har jag inte använt detta på 4 år som kommer jag troligtvis inte att använda det sen heller. Så väck med det - bara att köpa nytt när den dagen kommer.
Håller även tummarna för att Petra vill ha soffan som står i ett förråd. Väck väck väck. Så nu samlar jag i lådor till loppis - för visst kan det väl vara så att någon vill köpa något? Om inte så går det ju att skänka till Almunge loppisen. Då behöver i alla fall inte jag ha det hemma. Försöker att inte köpa nya böcker utan läsa dessa som finns hemma och är olästa. Sedan ger jag gärna bort en bok eller säljer på loppisen. Hoppas verkligen att någon vill stå på loppis med mig. Just nu finns det två lådor med saker här inne som ska ut i förrådet och två eller tre lådor i förrådet. Rensa känns bra.
Ta vara på livet och varandra - LEV NU.
Kram Marie

4 kommentarer:

  1. Jag gillar denna bild på er!=) Den har jag tagit! MYS! Finns massor i livet som är underbart! PUSS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så himla rätt gumman - det finns så mycket i livet som är underbart. Titta bara på din egna familj samt dina systrar med familjer. Visst är det underbart. I love you all.

      Radera
  2. fina bilden på er <3 love you mamma och pappa :D åh hela familjerna <3

    pusssss

    SvaraRadera
  3. jag tar gärna hinsehäxan boken!:)

    SvaraRadera