torsdag 9 augusti 2012

Kloka ord

9 augusti 2012 dagens namnsdag är Roland.
Det finns en sagofigur som jag gillar väldigt mycket och det är Nalle Puh. Det känns som han tar allt så himla lätt och bryr sig inte så mycket om någonting - förutom honung. Det känns skönt att kunna vara lite så. Min gubbe är nog mera Nalle Puh än vad jag är. Han hänger inte upp sig på saker och ting. Det har jag kommit på att det känns väldigt bra att kunna ha den egenskapen. Det finns ett citat från Nalle Puhs sägande som jag gillar till 100 % och det kommer här:

Om man inte vet vart man ska så är det ingen idé att skynda sig, man vet ändå inte när man kommer fram.

I dag har jag tränat och det finns nästan ingenting som är så skönt som att få ta av sig sina svettiga kläder efter ha varit i massagesängen och få duscha. Jag njuter hela tiden. Det har väl inte blivit så mycket tränat nu när semestern har varit, dock i alla fall 2 ggr i veckan - bättre än ingenting alls. På gymmet står det en text som lyder " Den bästa träningen är den som blir av" - det är ju så himla sant.
Så i dag har jag verkligen fyllt på med gladhormoner - jag får det av att träna, av att träffa barnen med familjer och livets små efterrätter, barnbarnen. Synd bara att Alexander och jag inte kom riktigt överrens....jag har dåligt samvete, det visste jag att jag skulle få.
Gubben har åkt på Speedway och jag har kollat på Sommar med Ernst. Nu blir det lite stickning och skissar i min drömbok. I love it!
Ta vara på varandra och livet. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar