söndag 19 augusti 2012

Nu är det gjort!

19 augusti 2012 dagens namnsdag är Magnus,Måns.
Äntligen är den otäcka operationen över. Jag har opererat mitt hängande ögonlock. Jag var så himla spänd innan vid operationen eftersom allt skedde med lokalbedövning, så de gav mig lite lugnande innan. Men själva operationen gick bra och det gjorde inte ont - men jag kände när doktorn "drog i alla trådarna" bakom ögat. Det var nog det värsta jag har varit med om. Har nu några stygn som skall sitta tills torsdag. Sedan hoppas jag att det ska vara bra - men läkaren sa att han såg en skillnad på en gång, visst gör jag det. Så håller nu tummarna.

Fredagkvällen gick jag med solglasögon både inne och ute hela dagen - vilket var himla skönt för ögat. MEN visst kan man väl tycka att det var lite konstigt att vara på kräftskiva på fredagen sittandes med solglasögon på kvällskvisten när mörkret börja krypa på. Men en trevlig kväll blev det med tjejerna i Almunge.

Lördagen blev det melodikryssfrukost i Solåsen. Sedan bar vi i väg med buss till Uppsala för att kolla in lite Ameriska bilar och lyssna på JLT - John Lindbergs Trio, en av gubbens favoriter. Vi köpte 2 skivor av honom som blev signerade och gubben köpte även en t -shirt. Han spelar mycket rockar Billy musik. Det blev en trevlig kväll och roligt att kolla in folk samt bilar.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar