onsdag 8 februari 2017

Energi


Vi människor har olika sorters energier som susar i oss hela tiden. Några sitter kvar och några delar man med sig av. Jag tror att jag bär på mycket negativ energi fast att jag har trott annat. Eller så har jag haft mycket positiv energi och den har gått över till negativ energi? Kan det vara så att man kan svänga om? Jo visst är det väl så.
Jag vill inte smutsa ner andra människor och leva i min tro att jag blir renare av det. Hoppas att jag har så ärliga människor runt omkring mig som verkligen kan säga att " det här känns inte OK", "varför blev det så här", " jag/vi orkar inte ha dig i närheten" - det klart att det skulle kännas tråkigt och hårt att få ett sådant erkännande.
Energi är en färskvara. Den måste jag vårda och alla andra också. Ibland skulle jag vilja gå till en psykolog - men hur i hela friden skall jag börja ett sådant inledande skede? Jahaja....varför kommer du hit till mig och vad vill du ta upp? Jag tror att jag bär på mycket negativ energi och ingen orkar umgås med mig? Varför tror du det? Har tappat fotfästet om mina vänner och känner att jag tappar fotfäste om det mesta just nu? Vad menar du med det? Jag gillar inte mig själv just nu och är frustrerad över det mesta, jobb, hem, man....listan kan göras lång. Du tror inte att du har kommit i en svacka, en deppa? Hur länge kan en sådan deppa eller svacka vara?....... Alltså ni förstår själva jag bär på mycket negativt just nu och har säkert gjort det ett bra tag. Så jag ber om ursäkt om jag sårat någon. Undrar bara varifrån den negativa energin kommer ifrån? Att ha drömmar och visioner som aldrig blir av kan säkert vara en orsak. Att jobba som jag gör med dessa arbetstider som gör mig orkeslös kan nog vara en orsak. En ros till de som orkar och vill fortsätta att finnas i mina fotspår.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar