onsdag 18 december 2019

En sorglig känsla

Vissa dagar blir mina drömmar till ett stort kaos. Du kommer aldrig att få köpa dig en kolonistuga, du kommer aldrig kunna resa dit du vill, du kommer bli den ensammaste i hela världen, du har inte ork och lust att hålla på med dina intressen....ja listan kan göras lång. Men ingen kan ju säga om hur framtiden blir. Men ibland är det tungt. Det är då jag måste bromsa. Men var sitter bromsen på livet? Tror att just denna tid när det är som mest med julstök så inser jag att ta i alla trådar du har.
Mitt i allt kom jag på jag får inte glömma alla människor runt omkring mig. Därav gjorde jag en inbjudan till två vänner om lunch i mellandagarna. De tackade ja på en gång - så roligt.
Jag gjorde också stekt inlagd strömming som blev på tok för mycket, pga att det gick inte att få mindre mängd strömming, att skänka bort det. På en gång innan julen. Fick napp på en gång.
Nu blir det Mandelmans jul på playen.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar