onsdag 4 december 2019

Mamma och pappa dag

Jag har många järn i elden. Det vill säga fullt upp med pyssel hemma. Men jag tog en ledig dag till att finnas till för mamma och pappa. Mamma behövde göra några ärenden på Gränby centrum. Vi besökte bland annat blomsterhandeln - där hittade jag en julgran i min smak.Vi tog bilen dit. Hon blev väldigt glad. Sedan köpte jag med mig en räkbomb till lunch. Så vi åt den tillsammans och fikade sedan. Så mysigt. Pappa som alltid brukar ligga och vila var uppe hela tiden. Han tog fram gamla kort som han sparat i en skolåda. Semesterbilder, lumpen bilder, fest bilder och sportbilder sedan började han berätta om sina minnen. Han gillar verkligen att berätta. Sedan fick jag plocka med mig bilder hem. Ta dem du, sa han. Jag sa att min brorsa kanske ville ha. NEJ han kastar det bara. Ja, men du kanske vill se på dem. Då kommer jag hem till dig blev svaret.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar