fredag 14 februari 2020

Åldern - den går

Denna ljuvliga dag har jag tillbringat en större tid med min mamma. Hon ville åkta till Gränby centrum. Så jag hade preppat bilen med sladd till motorvärmaren och kupé värmaren. Men hon tyckte vi kunde cykla. Så inte mig emot. Så vi cyklade i väg. Halv vägs hörde jag att mamma sa något men tänkte inte så mycket på det. Hon cyklade bakom mig. Jag hann trampa vidare en bit. Upptäckte jag att mamma klivit av cykeln och gick. Jag vände. När jag kommer till mamma frågade vad som hände.
Hon säger att hon inte kunde trampa. Hon hade svårt att andas och harklade sig. Jag säger åt henne att hon måste släppa vissa saker i livet som hon ”går igång på”. Hon hänger upp sig mycket på min pappa på vad han gör och inte gör. Vi gick en stund och hon kände sig bättre. Vi cyklade vidare. Men väl på Gränby såg jag på henne att hon var svettig i ansikte. Jag bjöd henne på sallad - vilket hon inte orkade äta upp. Så hon fick ta med salladen hem.
Jag hann i alla fall besöka Ohlsons tyger och köpte lite superhärligt tyg. Jag hoppas att det ska bli två 👗. Så håll tummarna nu.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar