lördag 22 februari 2020

Pengar

Jag är nog en människa som inte tänker så mycket på pengar. Jag köper både tokigt och slugt. I bland blir det mest tokigt. Då tänker jag bara att det kommer nya pengar. Vad händer den dagen då det inte kommer nya pengar? Jag menar rätt som det är kan det ju hända någonting så att jag kanske inte kan jobba längre. Tänker ofta på att det får inte gå på tok med mig. Hur ska det då gå? Ja med facit i handen så går ju allt. Därför har jag nu insett att inte ”slösa bort” för mycket av mina pengar. Vara lite mera försiktig med vad jag handlar. Försöka spara mera. Böcker går att låna av någon eller på biblioteket. Måste bli lite mera noggrann med att handla lite snålare vad det gäller mat. Rensa mera ur förråden. Öronmärka mera pengar till sparande. Ska nog även börja göra flera presenter och julklappar själv. Vilket innebär att det går inte att bara sitta sysslolös i framtiden. Det kommer att komma sämre tider - helt klart.
Kanske inte kan köpa nya blommor hela tiden.
Tänker på min mormor - hon fick verkligen vrida och vända på pengarna för att de skulle räcka till allt.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar