fredag 21 februari 2020

Tacksamma dagar

Denna vecka har givit mig några dagar med sol, promenad och cykling. Älskar solen. Är verkligen stor frälst av solen. Har många planer på att fixa mycket med symaskinen. Men tiden finns inte. Eller jag tar mig inte tiden. Känner att jag drar mig för att plocka upp maskinen på matbordet sedan packa ihop igen. Har en idé om att kunna ställa upp den i vårt andra rum....men där behöver jag fixa till lite först.
I dag cyklade jag till svärmor med tre böcker så hon har lite att läsa. Jag ringde inte utan bara dök upp. Vi pratades vid igår på telefonen. När hon öppnade blev hon så glad. Hon sa att hon hade längtat efter lite sällskap. Hon kände sig lite ensam sa hon. Så kan vi lite till mans känna. Även jag. Fast jag är en riktig ensam varg. Träffade en kvinna idag i trappan - det var riktigt trevligt. Vi pratade en lång stund. Hon berättade om sina barnbarn och deras stuga i Finland. En timmerstuga. Det lät så mysigt.
När jag cyklade till svärmor stannade jag till på en gata i Fålhagen som har en låda där det finns böcker. Jag lade dit en som jag tidigare hade lånat och lämnade 3 andra böcker också.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar