onsdag 17 februari 2021

Min pappa

 

Jag går ofta till mina föräldrar för att titta till dem eller kolla om de behöver hjälp med något.
De har ställt upp över 100 % på mig och allt som har med mig att göra. Jag har inte mage att bara strunta i dem. Min pappa har åldrats så himla mycket på mycket kort tid, det märks så otroligt mycket. Han säger om och om samma sak flera gånger. Men han berättar väldigt mycket. I måndags visade han mig en plats på gården där en har unge fanns kvällen innan. Pappa visa varenda människa denna plats. Han berättade att han lade ut en morot till mamma hare. 
I dag när jag kom satt han och åt frukost. Han hade sovit väldigt dåligt och passade på att sova lite längre. Han berättade att han drömt en dröm att han spelade ishockey och att ryssar hämtade upp honom i hans hem. 
Han undrade också vart han bodde innan den plats han bor på nu. Han har bott där sedan 1959.
Ja lilla pappa. Men mamma blir väldigt trött på honom. Inte lätt att bli gammal.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar