lördag 18 januari 2020

Egen tid

I går blev det utgång med några kollegor. Det var facket som bjöd på Januaribord. Vi åt på Thai Village. Det ligger i Konsums gamla lokaler vid Bredgränd. Jag tycker denna grind är så fin så den fick bli på bild. Skönt med några timmar för mig själv. Gubben trivs ju ändå bäst hemma. Där känner han sig trygg och ingen som ställer frågor om saker och ting. Han behöver inte koncentrera sig på något. Detta hör till hans sjukdom. Sedan är det ju tråkigt att det blir så. Men denna text går att läsa om från Hjärnfonden
Dra tillbaka från socialt liv
Med insikten att något inte står rätt till känner många sig mindervärdiga och otillräckliga. Man blir medveten om sina svårigheter. En del känner skam och vill inte prata öppet om sina problem. Det kan upplevas jobbigt att träffa och umgås med många människor samtidig. Stark oro, ängslan eller irritation tar överhand. Det kan leda till att den drabbade drar sig undan socialt umgänge och fritidsaktiviteter.
Så med dessa rader bör folk ha i bakhuvudet om de ger han en inbjudan. Men troligen blir det inte så många inbjudningar framöver. Det händer även att när jag föreslår att vi spontant ska besöka mina föräldrar - att han hellre är hemma. Då får det bli så.

I går hämtade jag min födelsedagspresent som jag köpt på MIO till mig själv. Då passade jag även på gå in till RUSTA. Där reades det ut julsaker. Köpte bla en ny topp stjärna till julgranen, lite Nisse grejer, en jättestor vit pappstjärna samt dessa små kulor. Jag ska ha dessa kulor i adventsljusstaken i stället för mossa. Det kommer bli kanon fint. Har sett många andra som dekorerar med de.

Samt en sväng på hemnet hann jag också med. Detta hus ligger i Sundsvall och utgångspriset 650 000kr - men bud på 500 000kr. Det ligger så fint.
Ta vara på livet och varandra.LEV NU. Kram Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar