fredag 20 januari 2017

Pokémon

För alla som inte vet, upptäckt eller inte gillar Pokémon - MÅSTE jag säga en sak. Eftersom vi lever i ett samhälle där många är stilla stittande är detta ett helt fantastiskt sätt att kombinera motion och spelbegär. Jag har inte själv detta Pokémon Go, men känner några som har det. Ja även i min ålder.
En jobbarkompis spelar, hon närmar sig 50 år. Mina stora barnbarn har. Även en utav mina mågar.
Tanken finns hos mig att kanske prova på......mest med tanke på att jaga motion.
Mitt barnbarn William som fyllde 9 år nu i januari fick just denna bok av hans kusiner i present. Så snart är han en hejare på Pokémon.

Dagen till ära kommer troligen gå till historien. Kl 07:47 alltså den 2017-01-20 blev Sverige 10 miljoner människor. Många är vi nu!
Ta vara på livet och varandra.LEV NU.Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Hihi, ja det är ju bra att få komma ut och röra på sig... Tack vare pokemon go så blir de oftare nu ;) haha!! (haha, bara inse sanningen här)... visst tycker jag inte om när tekniken går så fram så fort.. Men bara acceptera läget!! De är ju bättrre att följa med tekninkens gång än att stanna och bromsa den för annars fattar man nada :) ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har testat. Ville testa för att kolla upp vad mina elever pratade om, men jag tröttnade snabbt. När jag tar hundpromenad är det dessutom svårt att spela Pokémon samtidigt.

    SvaraRadera