söndag 22 januari 2017

Vänner

Släktingar väljer jag inte - de har man oavsett om jag gillar dem eller inte. Men vänner - de kan man välja. Just för tillfället känns det som vänner finns i mitt liv, MEN att tiden finns inte att vårda dem. Då kan jag ju också säga så här: Är det bara jag som ska vårda vänskapen? 
I fredags var jag i alla fall hos en vän som betyder mycket hos mig. Det var väldigt trevligt.
Men eftersom jag har ett jobb som tar mycket energi av mig och har väldigt olika arbetstider så finns inte ork till att umgås med så många. Mycket tid tar även barn och barnbarn. Men självklart ska jag bli bättre på att umgås. Jag vill även ge mina föräldrar mera tid.
Finns det någon som har tips om hur jag kan sluta arbeta tidigare än 65 år när det gäller att gå i pension?
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar: