fredag 27 november 2020

Äntligen fredag

Inte varje vecka som fredagen är bästa dagen i veckan, MEN idag. Känns skönt att få umgås med mamma och pappa lite. För i går firade de 60 års bröllopsdag. Så idag ville de äta gott med oss och fira. Jag har ju jobbat förmiddags vecka och i mitt liv är det stressande att inte ha koll på gubben. Det händer så mycket i hans värld som inte går att beskriva. När han är själv så glömmer han bort att tex sköta sin hygien. Även fast vi har pratat om det kvällen innan så glömmer han bort duschen på morgonen...i flera dagar. Går med långa naglar utan att säga till om att klippa dem. I går morse plockade han ur diskmaskinen och plockade in smutsig disk. Men ett litet problem. Vart gjorde han av två små gafflar och två matskedar som vi hade använt? Ingen utav dem låg i bestick korgen i diskmaskinen. Ingen utav dem låg i lådan ( använda ). När jag frågar om han handdiska dem eller vad hände med dem, så minns han naturligtvis inte. Det är min vardag. Det finns människor som säger att vi måste få hjälp. JAG vill inte ha hemtjänsten springa här när jag jobbar 5 skift. Så att inte duschen blir av eller alla andra grejer som händer - det får helt enkelt hända. Det är troligen det som gör att jag nu måste kolla upp min hälsa. Tror att jag fått högt blodtryck, har fått dödsångest och har fått blodproppar. 
Har även köpt på mig en låda av varje av dessa go bitar på det översta fotot. En med hallon och en med lakrits. Hallon är väldigt söt. Men lakritsen är gudomligt god.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar