söndag 1 november 2020

Fly eller göra sig osynlig

Hittade denna fantastiskt fina krans med kottar på ett konto på Instagram, @ 79392.
Jag gillar den verkligen. Det finns så otroligt många kreativa människor. 
I morse vaknade jag och kände att jag tar min promenad innan frukost och dusch samt eventuellt regn.Så jag gick ut runt kl 07:30. Då var det bara jag, hemsamariter och stadsbussar ute.
Ibland känner jag bara för att fly från verkligheten. Bo på en stuga på en ö långt uppe i norr. Där lugnet, ren luften, mörker, fjällen och kylan finns. Jag gillar inte kylan. Men resten mörker, renlig luft och fjällen. Göra mig osynlig så allt som finns idag ... inte ser mig längre. Det finns saker som måste finnas på min ö. Vedspis, öppenspis, radio, liten stuga, samt alla mina personliga grejer som jag gillar. Men så enkelt är det inte. Det gäller att knega på den sista tiden som är kvar på jobbet. Det gäller att ha på stridsutrustningen på och hålla huvudet över vattenytan i det ”krig” som finns i mitt liv. För att orka med detta gäller att inte blicka så långt framåt. Utan beta av en dag i taget, ta en vecka åt gången, låta månaden gå....till slut har åren gått och kneget är slut och förhoppningsvis även det dagliga kriget. 
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar