söndag 15 november 2020

Vilken känsla

 I går morse när jag kom hem efter natt jobbet säger min gubbe, som var uppe tidigt trots sovmorgon, att det sitter band på grannparkeringen. Jag tittar ut och ser att det är ev avspärrning som polisen gjort. Jag säger till honom att det måste ha händ något mycket allvarligt annars spärras det inte av. Kollade lite på nätet. Två killar hade kastat in någon slags handgranat i en port. I den porten bodde en polis och det troliga var att det var riktat till hen. Jag kastade mig i säng. Vid nästa natt pass, dvs i natt, fick jag reda på att en kollega skulle just flytta in i denna porten och precis denna dag. Det blev ju ingen flytt den dagen. Men han blev Uppsala Nya Tidnings artikel och bild. Undrar Vilken känsla han hade igår?



Sista nattpasset för helgen dvs i natt tog jag ut en semesterdag. Måste ta ut dem innan årets slut annars blir dagen utbetalad i pengar det vill jag inte. I morse kröp jag i säng runt kl 8. Vid tandborstningen upptäckte jag att gubben hade tagit söndagens dos av medicin på lördagen. Så det blev dubbelt av det då. Undrar hur han får till det i huvudet med att kunna ta dubbelt och speciellt när det står SÖNDAG. Hon borde ju kolla kan man tycka. Jag har inte sagt någonting om det. Oftast blir det bara knas vid en sådan rättelse. Som sagt jag kröp i säng kl 8 och klev upp kl 12. Då sitter min gubbe i fåtöljen och säger att jag sover länge. Jag har ju jobbat natt säger jag då. Det är han helt medveten om. Men sova till kl 12 var länge....oj den känslan jag har just då var bara att skaka av sig. Men att han själv sov när jag gick på toa 09:44... det kan man tycka är länge. Men det är inte värt att kommentera.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar