onsdag 4 november 2020

Den absolut bästa känslan

 I morse drog jag iväg ett cykel lass med grejer till Myrorna. Den absolut bästa känslan att bara lämna allt. Det bästa av allt var att det var inte öppet så jag dumpade alla saker utanför. Sedan gick jag till svärmor en stund. Alltid lika mysigt att träffas. Hon fick lite veckotidningar. Jag hade köpt med mig lite go kaka till fikat. Hon visade mig lite foton hon hade tagit hem från Almunge. Två kort på när hon var ung. Så ljuvligt att se. Men när vi fikade ringde min mamma. Hon var arg och irriterad över en låst innerdörr. Hon frågade om jag hade låst den. Jag har ingen nyckel till den. Ja men Jimmy kanske har gjort? MEN med vilken nyckel då? Cyklade dit efter fikat. Ja då hade de hittat nyckel och kunde låsa upp. Men det ska låsas med vanligt lås på ytterdörr samt sjutillhållarlåset SAMT innerdörr. HUR i hela helvetet ska du göra om du måste ut fort och inte har någon nyckel?  Tänk att gamlingar är så rädda för just detta. Men att ha större summa pengar på sina bankkort det kan man ha. De är rädd för fel saker. Det är ju bristande kunskap om saker och ting.

Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar