tisdag 29 december 2020

Tacksamhet


 Idag var jag med gubben till Minnesmottagningen. Alltså vilka människor som jobbar där. Läkaren Lena fick vi träffa. Hon ville att gubben skulle ta lite blodprover. Sa till mig att sitta kvar. När hon lämnat gubben vid provtagningen kom hon tillbaka till mig. Det kändes skönt att få prata med henne ensam. Hon är helt inne på min linje om vad som gäller mitt liv. Hon sa åt mig att livet går på - lev och gör det du vill. Jimmy kommer att vara nöjd med det som blir för honom. Tänk inte på alla bagatell saker. Gud så skönt att prata med henne. Hon gjorde sina tester och det var inte mycket som stämde med svaren från gubben. Hon sa att styrkan på hans medicin skulle ändras. Tack och tack. Jag berättade även att jag har oro över att det skulle hända mig något. Hon lugnade mig och sa att det ska jag inte vara. Ni har ju tre barn som kan stötta dig. Jo det har vi sa jag. Fy tusan vad skönt det var att prata med henne. Nu 2021 jag är klar för att göra det jag vill. Tack.

Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar