fredag 23 april 2021

Det kommer mera

 

Det gäller att inte tappa taget. Men när det är mer än överfullt hos mig kommer det mera.
Mina föräldrar behöver hjälp. Ja vem hjälper dem? Naturligt är det att barnen ställer upp. Ja enkelt! Men min brorsa bor i Umeå. Jag bor här. Det blir jag. Nu skulle min pappa ha hjälp med att betala kvarskatten. Han frågade mig vilken blankett han skulle använda. Alltså han har blanketter från 1980 talet hemma. Men det spelar ingen roll vad man säger till honom han ska ändå använda dem. Jag sa till honom att jag har ingen aning vilken blankett som skall användas. Nu får vi lösa det så här säger jag till honom. Så förklarade jag för honom hur jag tänker göra. Men att tampas om allt hela tiden tar på psyket och mitt är inte det bästa. Jag har nog med mitt. Jag sa till honom att han fyller 86 år och måste släppa taget om vissa saker. Köra bil bland annat. Sommarstugan.....är ett annat. Räkningarna kanske också är en grej. Allting har sin tid. Jag förstår att det är svårt att släppa taget. Men det är lika för alla. Jag fick släppa taget om mitt hem som jag gillade så mycket när gubben blev dålig. Det var inte roligt. Men man måste finna nya vägar i livet. Så är det bara.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar