fredag 16 april 2021

Vet exakt hur det känns

 

Ni anar inte vilken fantastisk underbar känsla det är att lämna saker på secondhandbutik Myrorna.
Jag passade på i morse innan de öppnade lade grejerna utanför dörren. Jag vet inte om de gillar det. Men det står ingen lapp om att det inte är tillåtet. Idag blev det en mängd med väskor, kurs litteratur i engelska och en liten vagn som är till för när man köper öl på färjan. Alltså inget av detta används. Väskor är ju lite så att jag inte vill kasta eftersom de är hela. MEN jag använder dem inte. Kurslitteraturen ... herre min skapare...det går inte att lära gamla hundar att sitta. 
Cyklade sedan hem till mamma och pappa. Pappa visar papper om information för vägföreningen vid fritidsboende. Han pratar även om deklarationen som han cyklat runt med eftersom Skatteverket hade flyttat. Frågade honom varför han gör detta när det finns andra sett att fixa? Inte nog med det har han även lämnat in skatteuträkningen från mammas deklaration - alltså tog inte bort den. Hon blev tokig och jag sa att jag fixar en ny uträkning.
Mamma visade mig även reklamblad om förbrännings toaletten som hon vill fixa. Jag vet precis hur hon känner sig. Hon vill köpa en sådan toalett....men kan inte själv montera in den. Pappa gör ingenting. Han tycker att allt fungerar. Jag sa till henne att vi frågar på butiken om de har någon som kan installera. Inte lätt när man aldrig har hållit på med grej och så ska behöva gör. Exat så känner jag för otroligt mycket i mitt liv. Ibland får man släppa allt bara och försöka leva vidare med saker ogjort.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar