onsdag 8 december 2010

Deppardag

8 december 2010 dagens namnsdag är Virgina.
Kan det finnas dagar i ens liv som är bara onödiga att de finns? Jag känner så ibland...denna dag är en sådan. Jag tycker att jag får ingenting gjort. Det skulle behövas städas inför jul.....men varför ska alltid jag städa? Julpynta skulle behövas......det är ju så fint hos alla andra. Varför vill jag inte göra det? Snöskottning, vedhämtning, matlagning, bakning, tvätta.....huga det finns alldeles för mycket att göra. Men vad tar jag mig till. Jo jag har skottat snö och jag har hämtat ved. Jag har fixat lunch! Men städ......bläääääääääää. Jag tror att jag har en deppardag idag. Det är kallt och jag hatar kylan. Har kollat in resor till värmen ....hoppas att vi hittar något som passar oss. Tyvärr bli det kanske inte just det datumet som jag tyckte passar bäst. Jag vill ha värme NU! Sådana här dagar blir jag inte nöjd med mig själv vill bara vara sälv krypa ner i soffan med en filt. Äta alla sötsaker vi har hemma ( jag tror att jag redan har gjort det). Dra bort tiden på något sätt. Det är ju roligt med jul och mysigt när barn och barnbarn kommer hit. Men mycket av att jag tycker att allt är tråkigt beror nog på många saker men bla mina arbetstider som jag ogillar. 4 skiftsschema knäcker mig! Jag hoppas på att morgondagen blir bättre. Sista dagen att vara hel ledig. En hel vecka har redan gått - attans vad fort det går.
Ta vara på livet och varandra
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. så känner jag med. men de är nog för att man har så mkt man måste göra och mkt man vill göra som man inte hinner med. puss

    SvaraRadera
  2. 5 skift schemat blir bättre! å,alla har deppar dagar. jag med. men jag tycker de är drygt för jag har haft många denna månad. och just dessa dagar HATAR jag att göra sånna saker. BLÄÄÄÄ!

    SvaraRadera