måndag 20 december 2010

Tandläkaren


20 december 2010 dagens namnsdag är Israel, Moses.
I dag har jag haft en sittning på 2 timmar i tandläkarstolen och fick en kostnad på 3141 kr. Det var tydligen problem med en tand som hade spruckigt eller en gammal skada som jag inte har lidit av. Men när tandläkaren skulle kolla in den så var det hål i den också. Det hade inte synnats på rögten. Tandläkaren sa flera gånger att jag kunde säga till om de ville bara laga den provisoriskt och komma tillbaka. Men så roligt är det ju inte att gå till tandläkaren så att jag vill gå en gång till. Så jag sa nej har Ni tid gör allt nu. Men jag kan ju säga det att lite jobbigt var det att ligga nästan upp o ner och gapa hela tiden. Men skönt efteråt. Det är ju tur att jag är med i tandvårdsklubben på jobbet. Där får vi tillbaka 75 %. Så farligt dyrt blir det ju inte i slutet, men tråkigt att ligga ute med pengarna just nu i juletid.
Ta vara på tiden och varandra. Livet är kort. Njut av alla stunder som gör dig glad.
Kram Marie

2 kommentarer: