onsdag 22 december 2010

Kyligt


22 december 2010 dagens namnsdag är Natanael, Jonatan - grattis Jonte på namnsdagen.
Dan före dan före doppare dagen! I dag skulle jag hämta hem gubbens julklapp. Men kylen var för stakt så jag får hämta den hemma hos Jessica & Stefan, där uppdragshjälpen skulle lämna den. I morse när jag skulle ta mig iväg var det -26,7 grader. En liten hemlis julklapp - men jag vet att gubben kommer att bli glad. Vi ger ju inte varandra julklappar men det spelar ju ingen roll om han får den lite senare eller nu till jul. Det är ju roligare att överraska nu till jul.
Just nu eldar jag som bara den i båda spisarna för att det ska bli en behaglig värme här hemma. Samt att värmepumpen och element får vila sig lite. Har precis varit ute och hämtat ved. Jag kan ju säga att inte är jag ute mer än nödvändigt idag i alla fall. Tänk de stackars människor som är jobbar ute. Det finns säkert regler om hur kallt det får vara. Men vissa människor måste ju bara jobba som tex brandmän, polismän och ambulasmän.
I går var jag en snabbis in till stan för att träffa mor min och sätta in lite pengar. Vi passade på att hämta hem resekatalogen för att se om det fanns bilder på vårat boende som vi har bokat. Men nej det fanns det inte. Strunt samma det finns på internet - men lite svårt för min mamma eftersom hon inte har internet. Jag tog även hem en katalog från Swanson´s. Där fanns ju verkligen en drömresa som jag skulle vilja göra - kostnaden är 32980kr/person. När jag visade gubben kom hans komentar - För dessa pengar kan man ju köpa en bil!!!! Ja vi värdesätter olika och det är väl tur det. När jag blir rik då minnsan ska jag bjuda med gubben på en sådan resa. Men just nu känner jag mig inte rik. Fast jag kan ju säga att jag har så väldigt många drömmar som kostar pengar. Kanske måste börja jobba extra för att kunna förverkliga sina mål. Men jag gillar ledighet för mycket så det blir bara en dröm det där.
Precis nu kollade jag ut lite på fåglarna som vi matar ute. Där satt hackspetten på marken och åt - stackarn jag har aldrig sett en hackspett sittandes på marken för att fånga föda. Det är nog väldigt svårt för dem att hitta sin mat. Vilken tur att vi hjälper dem.
Nu blir det lite lunch och en sovstund.
Ta vara på varandra och livet.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. hihi.. de blir bra de =) få se när hon dyker upp. än så länge har hon inte det. men de visar sig. usch ja de va iskallt inne hos oss i morse, vardagsrummet mest. för offan står ju ivägen för elementen.. burr.. bara tända ljus =) hihih puiss å kram

    SvaraRadera