tisdag 28 december 2010

Jag är sjuk


28 december 2010 dagens namnsdag är Benjamin.
Det var länge sedan jag var sjuk. Men just nu är jag det. Det började med att jag blev illamående annandagsnatten då jag jobbade. Då tänkte jag jag hatar att kräkas och vill inte göra det. Men tack och lov så har jag inte gjort det. Tankarna flyger i huvudet om jag kanske har ätit något tokigt. Men i alla fall så åkte jag hem tidigare på morgonkvisten. När jag kom hem var jag inte sugen på någon frukost utan kastade mig direkt i säng. Jag har varit sängliggade hela tiden sedan dess. När vi ska sjukanmäla oss på jobbet ringer vi upp en sjuksköterska och berättar symtomen. Hon sa att det gick något virus med illamående, feber och ont i kroppen. Det är väl det jag har fått. Kan säga att i går försökte jag även ta tempen. Men oj vi har ju ingen riktig febertermometer. Eller jo det har vi men batterierna har vi väl aldrig bytt sedan vi köpte den typ när barnen var små. Men den visade lite svagt på 38,8 grader. Så nog har jag feber i alla fall. Orkar varken äta eller göra så mycket. Ligger mest så nu börjar jag få så himla ont i kroppen att det är svårt att ligga. Jag har inte tid med att vara sjuk just nu när det är nyår och vi har bjudit hit vänner. Jag skulle ju göra så mycket - VARFÖR blir det inte som jag har tänkt mig? Men det är ju några dagar kvar och jag hoppas verkligen att det ska gå vägen med allt.
Ta vara på varandra och livet.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. krya på dig mormor. jag har också mått dåligt. fast jag har kräkts. och har ont i magen, har pekat på magen så mamma o pappa fförstod att jag har iont där. men nu mår jag bra. /alexander

    SvaraRadera
  2. W är inte i form heller så de kan vara något ifrån barnen du har fått. jag är förskyld å lite trött ovh så.. har sovit 3 timmar på dagen o de var sklönt.. knaprar alvedon och sniffar nässpray!=) hoppas du blir frisk snart. puss

    SvaraRadera